UX Book Club: „The Non-Designer’s Design Book” – podsumowanie
W czwartek 13 marca odbyła się kolejna edycja UX Book Clubu. Zarekomendowana przez CHI Południe lektura przyciągnęła grupkę entuzjastów do zaprzyjaźnionej już kawiarni w Centrum Kultury Żydowskiej na krakowskim Kazimierzu. Każdy uczestnik miał okazję podzielić się wnioskami z książki i spostrzeżeniami jak zawarte w niej zasady są wykorzystane w konkretnych projektach np. stronach internetowych, aplikacjach, reklamach.
RosnÄ…cy popyt na treÅ›ci wizualne stwarza możliwoÅ›ci rozwoju i perspektywy pracy zarówno wyksztaÅ‚conym i utalentowanym artystom jak również osobom bez formalnego treningu. WÅ‚aÅ›nie dla tej drugiej grupy, autorka Robin Williams poÅ›wiÄ™ca ponad 200 stron swojej najlepiej sprzedajÄ…cej siÄ™ książki, oryginalnie zatytuÅ‚owanej „The Non-Designer’s Design Bookâ€.
Książka doczekała się trzeciego wydania i pomimo, że pochodzi ono z 2008 roku i przepasane jest mało zachęcającą okładką, podstawy projektowania cyfrowego i kompozycji graficznej w niej zawarte są wciąż aktualne.
Przeczytanie książki oczywiście nie wystarcza do tego aby nazywać siebie spełnionym projektantem lub by z sukcesem tworzyć ciekawe prace. Jednak dzięki prostej i zapadającej w pamięć klasyfikacji zasad dobrego dizajnu (Contrast, Repetition, Alignment, Proximity) popartej wyrazistymi przykładami, autorka uczy nas obiektywnej interpretacji oraz konstruktywnej krytyki wobec prac wizualnych.
Spotkania książkowe rzadko ograniczają się do rozmów na tematy literatury fachowej. Z reguły dyskusje zataczają dużo szersze kręgi. Wówczas mieliśmy możliwość wysłuchania relacji z wyjazdu służbowego do Doliny Krzemowej w USA i porozmawiać na temat krakowskiej sceny start-upowej i jej miejsca w amerykańskich realiach. Nie zabrakło również dyskusji o krakowskiej przestrzeni miejskiej wraz z jej uroczymi szyldami a dla fanów nowinek technicznych pojawił się temat API służącego do…wyszukiwania grobów na cmentarzach komunalnych.
Przy tak finezyjnym zróżnicowaniu tematów ciężko wyjść ze spotkania niespełnionym lub zawiedzionym.
Zapraszamy na kolejne spotkanie z UX Book Clubu – bieżące informacje znajdziecie na naszej stronie oraz fanpejdżu CHI PoÅ‚udnie.